DIGITALNI MARKETING: Pojmovnik autorke Nataše Krstić

U Mikser House je 26. oktobra održan razgovor o knjizi Digitalni marketing: Pojmovnik, autorke Nataše Krstić sa Fakulteta za medije i komunikacije, uz učešće kolega sa departmana, Lazara Džamića, kreativnog stratega Google ZOO EMEA, Stanka Crnobrnje, filmskog, TV umetnika i publiciste u oblasti masovnih komunikacija i Ivana Rečevića, direktora analitike agencije Huge Media i predavača Google Akademije na FMK.

Pored digitalnog marketinga, ne postoji poslovna disciplina s više žargonskih pojmova koji simbolišu veliku promenu nastalu u marketingu kao rezultat tehnoloških inovacija i životnog stila milenijumske generacije. Lazar Džamić naveo je u predgovoru knjizi da „nijedna profesija, u poslednjih petnaestak godina, nije postala takav kartel za proliferaciju stručnog žargona kao digitalna tehnologija i, u okviru nje, digitalni biznis i marketing. Pojmovnik treba tretirati kao početak, ne i kraj priče… Digitalni marketing je toliko brz da je moguće kreirati novipojmovnik svake godine i svaki od njih bi pokrio samo mali deo ukupnog univerzuma…“.

Sa preko 270 odrednica, Pojmovnik digitalnog marketinga daje korisno i primenljivo tumačenje novih pojava, oruđa, tehnika i koncepata koji sve više prodiru u naš svakodnevni život i govor kao odraz nove digitalne stvarnosti: „upravo zbog velikih i intenzivnih promena koje su nastale u marketingu, akademska zajednica morala da pruži pojašnjenje pojmova i krilatica koje su preuzete iz anglistike, kako bi studentima iz predmetne oblasti i marketinškim stručnjacima ponudila razumevanje jedinstvenog, univerzalnog jezika kojim se današnji marketinški  stručnjaci sporazumevaju.“ – izjavila je autorka Nataša Krstić prilikom predstavljanja knjige.

Učesnici panela diskutovali su na temu da li je digitalni marketing postao nužnost ili potreba, gde Ivan Rečević smatra da „koristi od digitalnog marketinga bi trebalo tražiti u njegovoj velikoj merljivosti i predvidivosti, boljem zadovoljenju potreba potrošača i spajanju digitalnih i analognih medija u jedinstveno korisničko iskustvo, dok izazovi leže u velikom obimu podataka koje stvaraju digitalni kanali: internet stvari, društvene mreže, mobilne aplikacije i mobilna internet pretraga. 

Digitalni marketing: Pojmovnik, direktno se nadovezuje na izdanje Stanka Crnobrnje „Novi mediji i društvene mreže“ koje je dalo prikaz najvažnijih pojmova iz više paralelnih i ukrštenih oblasti (IT, mediji, digitalni marketing) kao osnove svakodnevnog odnosa korisnika s novim medijima, i obratno, gde se po mišljenju autora „novi mediji i društvene mreže munjevitom brzinom pretvaraju u sveprisutnu, paralelnu, digitalnu stvarnost uvodeći u svakodnevnu komunikaciju mnoštvo novih pojmova.“

OSTALI ČLANCI