Tradicionalno shvatanje znanja i umeća zamenio je zahtev savremenih poslodavaca za stručnjacima koji se brzo prilagođavaju, razumeju koncepte, rešavaju probleme, rade u timu i imaju razvijenu samodisciplinu. Zato je naša misija da vam pomognemo da otkrijete sebe i svoje specifičnosti, da razvijete svoje potencijale i da započnete i nastavite uspešne poslovne i umetničke karijere.

Studijski programi su koncipirani tako da pored opšte-obrazovnog i stručnog znanja steknete i veštine neophodne za budući posao. Tokom studija ćete, pored znanja koja su specifična za oblast za koju ste se opredelili, naučiti i kako da napišete poslovnu biografiju, unapredite veštine komunikacije i prezentacije, uspešno prođete intervju za posao, efikasno učestvujete u timskom radu i kako da budete konkurentni na tržištu rada.


STRUČNA PRAKSA

Studenti FMK pored stečenog teorijskog znanja imaju mogućnost da razvijaju profesionalne veštine i obavljaju stručnu praksu, gde prva poslovna iskustva stiču u velikom broju vodećih organizacija u zemlji sa kojima fakultet sarađuje u okviru rada Centra za stručnu praksu i karijerno savetovanje.

U 2015. godini stručnu praksu obavilo je 440 studenata FMK sa svih smerova. Praksa se obavljala u različitim institucijama, kompanijama, agencijama, javnim preduzećima, medijima, državnim ustanovama i organizacijama, bankama, centrima za socijalni rad i mnogim privatnim firmama koje su registrovane u APR-u.
Potpisana su 202 sporazuma o poslovnoj saradnji između FMK i različitih poslodavaca u kojima studenti obavljaju praksu u skladu sa smerom koji studiraju i prema godini studija. Takođe, značajan broj studenata FMK zasnovao je stalni radni odnos u firmama u kojima su obavljali stručnu praksu.

Konsultacije o stručnoj praksi studenti FMK mogu dobiti svakog dana od 9:30 do 17h u Centru za stručnu praksu i karijerno savetovanje (II sprat, kancelarija br. 220).


POSAO NAKON STUDIJA

Kada završim FMK mogu da se zaposlim kao:

KOMUNIKOLOG 

  • PR menadžer u kompanijama i javnom sektoru
  • Portparol
  • Stručnjak za odnose sa medijima
  • Account menadžer i savetnik u reklamnim i marketinškim agencijama
  • Stručnjak za oglašavanje i tržišne komunikacije
  • Stručnjak za prodaju medijskog prostora
  • Marketing menadžer
  • Marketing istraživač
  • Stručnjak za web marketing i Internet PR
  • Brend menadžer
  • Copywriter
  • Event planer
  • Profesionalni trener iz oblasti komunikacija
  • Menadžer projekata
  • Menadžer EU fondova

KOMUNIKOLOG U OBLASTI DIGITALNOG MARKETINGA

  • E-marketing menadžer
  • Content marketing menadžer
  • Specijalista za Community menadžment
  • Menadžer za SEO/SEM 
  • Menadžer za oglašavanje na internetu
  • Administrator naloga na društvenim mrežama
  • Digitalno-marketinški planer
  • Specijalista za obradu marketinških podataka
  • Specijalista za e-mail marketing
  • Specijalista za mobilni marketing

 

NOVINAR 

  • Reporter
  • Urednik
  • Komentator
  • Istraživački novinar
  • Televizijski i radijski voditelj
  • Producent
  • Pres kliping operater
  • Medijski kritičar
  • Medijski konsultant
  • Profesionalni trener iz oblasti odnosa sa medijima
  • Analitičar medija

KULTUROLOG 

  • Predavači u obrazovnim institucijama
  • Istraživači u okviru obrazovnih i drugih projekata
  • Analitičari i teoretičari kulture
  • Art, filmski, web, dramski kritičari
  • Menadžeri u oblasti kulture
  • Publicisti

 

MULTIMEDIJALNI UMETNIK 

  • Dizajner
  • Foto, video i audio umetnik
  • Producent
  • Kreativni direktor u marketinškim agencijama
  • Autor marketinških kampanja
  • Kritičar u kulturi i umetnosti

 

PSIHOLOG 

  • Menadžer za upravljanje ljudskim resursima
  • Psiholog u školama, kompanijama i zdravstvenim ustanovama
  • Psihološki savetnik
  • Savetnik za internu komunikaciju
  • Istraživač javnog mnjenja
  • Stručnjak u naučno-istraživačkim projektima u oblasti psihologije

 

SOCIJALNI RADNIK 

Karijeru socijalnog radnika ostvaruješ u različitim kontekstima, uključujući: 

  • centre za socijalni rad,
  • škole,
  • bolnice,
  • gerontološki centri
  • nevladine organizacije,
  • različite službe za pomoć i podršku ugroženim i marginalizovanim grupama,
  • brojne nacionalne i lokalne agencije za pružanje pomoći,
  • kao i organi vlasti na lokalnom i nacionalnom nivou koji se bave poslovima socijalnog rada i socijalne politike.



 


FMK DIPLOMCI

"Zaposlen sam u PR sektoru marketinške agencije Communis na poziciji PR menadžera. Pre četiri godine me je profesorka sa Fakulteta za medije i komunikacije, a sadašnja direktorka, pozvala na praksu u Communis PR, nakon koje sam primljen u stalni radni odnos. Za to vreme uspešno sam učestvovao, a potom realizovao i vodio veliki broj PR kampanja za neke od najvećih domaćih i stranih klijenata. Argumentovano tvrdim da je FMK jedan od, ako ne i najbolji fakultet ovog tipa, koji studentima, pored teorije i sjajnih stalnih i gostujućih predavača pruža priliku da u praktičnoj nastavi osete šta ih čeka u profesiji komunikologa i obuči da spremni izađu sa fakulteta." – Aleksa Čokić

"Prednost FMK-a u odnosu na druge fakultete su sjajni, posvećeni profesori. Predavanja na kursevima profesorke Jelisavete Blagojević, Tatjane Rosić i profesora Olega Jeknića su me inspirisala da nastavim svoje istraživanje u inostranstvu. Nakon završenih master studija na Departmanu za semiotiku na Univerzitetu Tartu u Estoniji upisala sam doktorske studije u Norveškoj. Tokom postdiplomskih studija i na brojnim konferencijama na kojima sam učestvovala znanje sa FMK-a se ispostavilo ne samo kao temeljno i široko, već je i moj pristup prepoznat kao inovativan."  – Ana Koncul

"Volim FMK, zato što profesori podstiču naše ideje i kreativnost."  – Dejan Novović

"Oduvek sam sanjala da se bavim odnosima sa javnošću, da budem dobra u tome, budem uvažena i poštovana zbog znanja i truda koje ulažem, da nasmejana idem na posao... Upisala sam FMK i tamo stekla neprocenjivo znanje i prijatelje, naučila da drugačijim očima da posmatram svet oko sebe, spoznala kako funkcionišu mediji i dobila prave putokaze da jednog dana ostvarim svoja maštanja. I pre kraja osnovnih studija počeli su da stižu pozivi za brojne poslove u najuticajnijim domaćim medijima... Danas, zahvaljujući dobrim preporukama mojih profesora i poverenju koje mi je ukazala tada profesorka, danas direktorka PR sektora agencije Communis u kojoj radim, mogu da kažem za sebe da radim u struci koju volim, da sam dobra u tome i vredno gradim reputaciju i da idem nasmejana na posao!" – Tijana Stojanović

"Studiranje na Fakultetu za medije i komunikacije za mene je predstavljalo svojevrsno proputovanje kroz interdisciplinarna, raznolika, teoretska i praktična znanja. Zahvaljujući skladu između ličnih interesovanja i akademskog znanja tokom osnovnih studija na FMK, dobio sam jasan fokus o kom pravcu će se kretati moja profesionalna karijera. Teoretsko-filozofski, istraživački rad u oblasti medija i komunikacija, postao je očigledan izbor  karijere za koju sam bio siguran da će mi doneti zadovoljstvo na profesionalnom planu. Odmah nakon osnovnih, upisao sam i master studije na FMK-u. Iskusio sam šta znači i kako izgleda baviti se ozbiljnim akademskim radom. Pored stečenog znanja, master studije su mi pružile i jasniji uvid u sopstvene mogućnosti i pravac u kojem ću se razvijati. Danas radim kao asistent na FMK-u, instituciji koja i dalje bez zadrške neguje moja intelektualna stremljenja, pružajući mi mogućnost da ih unapredim prenoseći ih na studente, nove kolege na zajedničkom putu znanja. Konačno, kompetencije stečene na ovom fakultetu omogućile su mi da upišem doktorske studije u oblasti medija i komunikacija na prestižnom European Graduate School-u u Švajcarskoj, i nastavim svoj "put" a da pritom ne napustim instituciju u kojoj je sve počelo." – Andrea Perunović

“Kada me neko "sa strane" pita kakav je to moj FMK, ja najčešće odgovaram sa nekoliko ključnih reči: napredak i prilika, dostupnost i podrška, uvek nova pitanja. Prvu godinu je upisala neka druga Anđela. Učila sam, radila, stvarala, otkrivala nove svetove i uvek bila fascinirana ishodom.  Bilo da je reč o širokom rasponu kurseva i tema koje obrađujemo (od akademskog pisanja, marketinga, novinarstva, preko glume i menadžmenta u umetnosti, do društvene teorije i filozofije), ili prilika da napišem, režiram i produciram pozorišno multumedijalno delo, odlazim u inostranstvo na festivale scenskih umetnosti i menadžmenta,  pohađam kurseve na Letnjoj školi komparativnih studija konflikta, organizujem radionice, radim na studenskom radiju ili učestvujem u velikim projektima poput organizacije UN Week-a, to je uvek bilo vredno iskustvo koje je donosilo nove izazove i nova pitanja. Sav uloženi rad i trud isplatio se višestruko, gde je sama stipendija meni možda i najmanje važna (iako je bila uslov mog daljeg školovanja). Dobila sam priliku da radim sa stručnim, kreativnim, divnim ljudima, od kojih mogu da naučim mnogo i sa kojima je zadovoljstvo sarađivati. Iskusila sam šta znače podrška i poverenje kada sam, na primer, sa svojom koleginicom i kolegama radila na projektu "Mesto Za Ljubljenje", a taj osećaj sigurnosti, podstreka i ta pokretačka stvaralačka energija koja stalno struji prava je inspiracija za sve buduće poduhvate." – Anđela Čeh