Studentski projekti

Tokom proteklih godina stekli smo reputaciju fakulteta koji se posebno izdvaja po projektnim aktivnostima u koje uključujemo naše studente ili koje samostalno, uz podršku Fakulteta, pokreću naši studenti. U organizaciji studenata Fakulteta za medije i komunikacije održan je niz koncerata, izložbi, pozorišnih predstava, multimedijalnih performansa u javnim prostorima širom Beograda kao što su BITEF, Dom omladine, Dom kulture „Studentski grad“, Beogradsko dramsko pozorište…

Fakultet za medije i komunikacije će nastaviti da podržava i ohrabruje studente da aktivno učestvuju u osmišljavanju i realizaciji različitih umetničkih projekata.

U februaru 2014. godine grupa studenata Fakulteta za medije i komunikacije otputovala je u Berlin na stručnu praksu u oblasti novinarstva i komunikacija, sa zadatkom da proizvedu prilog sa Međunarodnog filmskog festivala "Berlinale".

 

Studenti završne godine FMK i osnivači Centra za kreativno preduzetništvo "Atipika": Jelena Đukić, Ivan Radojević, Ruben Mevorah, Aleksandar Madić i Rastko Milojković.

Centar za kreativno preduzetništvo "Atipika" je nastao inicijativom studenata kursa Kreativno preduzetništvo, pod mentorstvom predavača Srđana Janićijevića, sa ciljem da promoviše preduzetničke inicijative mladih u Srbiji. Studenti FMK "Atipiku" vode idejom da su originalnost, kreativnost, fleksibilnost i entuzijazam zajednički imenitelj svakog uspešnog poslovnog poduhvata.

"Atipika" je krajem prošle godine uspešno organizovala i realizovala Globalnu nedelju preduzetništva u Srbiji. Centar za kreativno preduzetništvo radi pri Fakultetu za medije i komunikacije, a njihov tim se uspešno bavi:
- pružanjem konsultantske podrške mikro, malim i srednjim preduzećima.
- pružanjem podrške studentskim projektima i studentskim preduzetničkim poduhvatima.
- praktičnim stručnim usavršavanjem studenata kroz projekte sa klijentima CZKP Atipika.

Završni radovi studenata na kursu TV Akademija na trećoj i četvrtoj godini studija novinarstva i komunikacija:

Olja Petrović - "Zašto gledamo turske serije?"

 

Boris Popadić - "Zavisnost od interneta"

 

Jovana Nikolić - "Današnji život taksi vozača"


Stefan Stanišić - "Heavy metal scena u Srbiji" 


Dimitrije Gašić - "Koliko mladi danas čitaju knjige?" 


Sandra i Velimir Isaković - "Isti, a ipak različiti" 


Bojana Isajlovski - "Vračare"


Marijana Čiča - "Tetovaže"


Lana Bunčić - "Kultura u Srbiji"



Više o kursu TV Akademija na Fakultetu za medije i komunikacije saznajte OVDE.

Ispitni rad Marije Pajković i Jelene Ćopić na kursu Naracija, komunikacija i kulturni stereotipi prof. dr Tatjane Rosić.

Rad "Umberto Eko i Balada o slanom  moru" pročitajte OVDE.

Studenti osnovnih i master studija Departmana za Digitalne umetnosti i nove medije Fakulteta za medije i komunikacije predstavili su svoje radove na Mikser festivalu, koji je održan od 25. maja do 2. juna 2012. godine u prostoru Savamale u Beogradu. 

Studenti FMK predstavili su se na "Mikseru" sledećim projektima:

Duša Savamale / Spirit of Savamala

Učesnici projekta: Sanja Gligorić, Milica Panić, Gorana Gajić, Aleksandar Stevanović, Jovana Zlatković, Ivana Radulović, Milica Mijović, Jelena Đurić, Vera Vuksanović, Marija Milenković i Aida Međedović.

Naša ideja je da približimo Savamalu posmatraču, kroz stanovnike Savamale, njihove priče i emocije. To znači i :
1) zaintrigirati stanovnike Savamale da posete Mikser festival, odnosno da ga ne dožive potpuno stranim a time stvore i otpor prema njemu;
2) mišljenja smo da naselja čine ljudi, te da će posmatrač videa kroz emocije starosedeoca i stanovnika bolje osetiti pravu Savamalu;
3) uz pomoć starih fotografija Karađorđeve ulice imaćemo mogućnost da uradimo svojevrsnu rekonstrukciju nekadašnjeg izgleda Savamale, a u cilju da se posmatrač zaintrigira i edukuje na drugačiji način.

Re-E-Lekcija

Učesnici projekta: Ismar Gluhalić, Jelena Jevtović, Marija Borota, Marina Bošković, Nataša Lucić, Nikola Ristić, Olivera Miletić, Abbie Shortz, Maja Petrović, Jelena Stojanović, Milenko Trbović.

Posetite urbani komšiluk Mikser festivala. U klubu Apartman (Karađorđeva 43, Savamala) u periodu od 25.-28. maja (od 18-22h), održavamo Re-E-Lekciju dosadašnjih izbora! 

Ko će biti sledeći predsednik Savamale?

Kampanja Re-e-lekcija de biti aktivna na internetu nekoliko nedelja pre početka samog festivala. Potencijalni učesnici će se o kampanji informisati putem vebsajta reelekcija.com ali i Facebook stranice Re-E-Lekcija 2012. U toku Mikser festivala, posetiocima će se deliti flajeri na kojima će se nalaziti Obrazac za kandidaturu na Re-E-Lekciji 2012, na kojoj će se birati novi predsednik Savamale. Na flajeru će se nalaziti i instrukcije za dolazak do photobooth-a. U photobooth-u će kandidatima biti na raspolaganju razni rekviziti, koji će im pomoći da što bolje dočaraju svoju kampanju. Kada se kandidat uslika za kampanju, njegova fotografija se automatski obrađuje, uz prigodan slogan koji sami biraju, i kači na Facebook stranicu Re-e-lekcije. Na drugom delu festivala biće postavljen projektor, koji će emitovati fotografije svih kandidata i njihove kampanje. On će pozivati i druge posetioce da posete photobooth.  

Re-E-Lekcija se, dakle, vrši u 3 koraka:
1. Odaberite najinteresantniji rekvizit
2. Osmislite slogan (saopštite nam vašu lekciju)
3. Fotografisanje

Vašu Re-E-Lekciju šerujemo na našoj facebook stranici i na www.reelekcija.com  gde će glasačko telo izabrati najboljeg! 

Zavladajte Mikser festivalom.

Digitalizacija Savamale

Učesnici projekta: Ivan Ojkić, Valentina Marković, Maja Mađarčić, Željka Veljković, Dušan Ristić, Predrag Todorović, Danijela Hadžić

Datum: 25.05-25.05, 02.06.

QR kodovi na fasadama

Prikazaćemo savremen pogled studenata osnovnih studija Digitalnih umetnosti i novih medija na društveno-kulturni aspekt područja Savamale. Primarni cilj rada je da približimo posetiocima alternativniji pogled i zanimljive informacije na delove Savamale na području Mikser festivala, tako što bi, umesto štampanja velikih fotografija, link sa fotografijom, videom, ili tekstom bio prebačen u QR kod, koji bi ljudi sa smartphone-ovima mogli da učitaju i dobiju informaciju o jednom od najstarijih delova Beograda. Sadržaj QR kodova su arhivski snimci, fotografije i radovi studenata FMK na zadatu temu, kao i sadržaji koji ukazuju na problematičan urbanistički status ove opštine kroz istoriju do danas. Kodovi će biti vidljivo raspoređeni na prostoru Mikser festivala. Mapiraće se mesta koja imaju kulturni ili istorijski značaj i koja se tiču razvitka Savamale i specifičnih uticaja na njegove stanovnike i društvo u celini. 

mikser.fmk.singidunum.ac.rs

Klupa sećanja

Autorka projekta: Aleksandra Prole

Mesto: Klupa na šetalištu iza KC Grada
Vreme: 25 - 27. maja, od 13h do 21h 

Jedno sedanje- jedna priča

Ideja Klupe sećanja je oživeti već postojeći javni prostor Savamale i kroz interaktivni i nesvakidašnji način informisati stanovnike i turiste o bogatoj istoriji ovog dela grada i pružiti im nov pogled na prostor u kome borave svaki dan. Klupa kao objekat u javnom prostoru predstavlja mesto odmora, razmišljanja, posmatranja. Klupa sećanja ima za cilj da običnu gradsku klupu obogati edukativnim sadržajem i na taj način postane mesto koje nam iz dana u dan pruža neko novo saznanje. Osim edukativnog sadržaja koji se sastoji od istorijskih zanimljivosti, intervjua ljudi i njihovih sećanja, klupa može kroz odlomke iz knjiga vezanih za taj deo grada, poeziju ili specifičnu muziku da bude i izvor inspiracije. Sedanjem na Klupu sećanja pokreće se zvuk sa sadržajem iz sakrivenih zvučnika ispod klupe. Sadržaj se sastoji od deset priča koje bi išle redom po principu jedno sedanje - jedna priča. Potrebno bi bilo da se ustane i ponovo sedne na klupu kako bi se pokrenula sledeća priča. Mehanizam koji upravlja zvukom nalazi se u jastucima na klupi i pokreće se pritiskom odnosno sedanjem na jastuk. Sadržaj bi se svakodnevno menjao tako da bi prolaznici svakog dana imali priliku da saznaju nešto novo. Redovno osvežavanje sadržaja bi ih podstaklo da se na to mesto vraćaju. 

Be afraid. Be very afraid.

Serija od 10 plakata za horor filmove je diplomski rad Olivere Miletić na odeljenju digitalnih umetnosti, Fakulteta za medije i komunikacije.

Kako je većina plakata danas preopterećena suvišnim elementima – kompjuterskim grafičkim efektima, sloganima, imenima glumaca ili reklamnim elementima, ova serija je lišena suvišnih elemenata sa ilustracijama motiva i poruka filma, koji nisu eksplicitno prikazani, ili su prisutni u drugom planu. 
Poster ima ulogu da zaintrigira, da nagovesti, ali da nikada ne bude jednoznačan, sa direktnom, jasnom porukom. Plakat bi trebalo da bude najava filma, a ne njegova konačna interpretacija. 

www.oliveramiletic.tumblr.com

Početkom prvog semestra školske 2011/12. godine, pod mentorstvom Srđana Janićijevića, krenuo je sa radom Centar za kreativno preduzetništvo Fakulteta za medije i komunikacije.

Jedan od nekoliko realizovanih studentskih biznis projekata je Roštiljanje, portal za promociju gastronomskih manifestacija i kulture pripreme mesa i jela od mesa.
Sajt se sastoji od nekoliko tematski povezanih celina:
gastronomske manifestacije, recepti, ponuda mesa, izletišta, oprema, meso.

Sajt je zamišljen kao web servis koji će, sa jedne strane, organizatorima gastronomskih manifestacija i industriji hrane i pića, omogućiti online kanal za promociju, a sa druge, posetiocima sajta omogućiti pravovremene i precizne informacije o vremenu i mestu održavanja neke od manifestacija.
Takođe, posetioci mogu da pronađu informacije o akcijskim ponudama i popustima mesa i mesnih prerađevina, kao i preporuke za kupovinu opreme i izletišta na koju mogu da odu.

Projekat vodi Bojan Balaž, a u projektnom timu su i Aleksandra Marković i Marija Simić.
U izradi biznis plana projekta su učestvovali i Marija Borota, Dunja Vujović i Miloš Perić.

Ukoliko je neko od studenata zainteresovan za više informacija, ili želi da se priključi timu, može da kontaktira menadžera projekta na: bojan.balaz@fmk.edu.rs.

Početkom prvog semestra školske 2011/12. godine, pod mentorstvom Srđana Janićijevića, krenuo je sa radom Centar za kreativno preduzetništvo Fakulteta za medije i komunikacije.

Jedan od nekoliko realizovanih studentskih biznis projekata je agencija "Fioretta".

Agencija za event planning “Fioretta” je “full service” agencija koja obezbeđuje kompletnu organizaciju za venčanja, porodične proslave, rođendane i godišnjice. "Fioretta" je jedinstvena po tome što naši zaposleni klijentima nude potpunu posvećenost i pažnju. Tu smo da klijentima obezbedimo sve od tradicionalnih do super popularnih i savremenih proslava.Nudimo sve vrste organizacije (obezbeđivanje prostora, pozivnice, ketering, muzički program...) i sve vrste dekoracije prostora. U organizaciji venčanja nudimo kreativna rešenja, raspoređivanje gostiju, torte, cvetne aranžmane, kao i posebne pogodnosti u prodavnicama venčanica i odela, u frizerskom salonu i mnoge druge. Cilj našeg poslovanja je zadovoljan klijent, omogućavanje najbolje usluge po najboljoj ceni u najkraćem roku.

Projekat je osmislila i vodi Anđela Drčelić, koja je zadužena za strategiju poslovanja i poseduje sertifikat od „Fiorette LLC“ Atlantic City. Marketing menadžerka i organizatorka projekta je Katarina Herceg. 

andjela.drcelic@fmk.edu.rs

Jedan od ispitnih radova na istraživačkom kursu "Politike granica: rodno čitanja grada" prof. dr Jelisavete Blagojević na master programu Kultura globalnih medija. 
Studenti i studentkinje na ovom kursu kritički analiziraju i promišljaju ulogu koncepta granice zarad razumevanje mnogih fenomena koji određuje svet u kojem živimo: politiku i pojam političkog, koncept tela, racionalno mišljenje, koncept identiteta, odnose moći, pojam suvereniteta i ostalo. 



Na beogradskom festivalu BeFem 2012. godine pod vođstvom studenata i studentkinja Fakulteta za medije i komunikacije održana je radionica "Rodno čitanje grada", a jedan od najuspešnijih radova - "Mesto za ljubljenje" - izazvao je veliku medijsku pažnju i interesovanje šire javnosti za za učešće u ovom istraživačkom projektu.

INSTALACIJA "Živi upakovani"

Čovek je deo potrošačkog društva u kojem postoji potreba za praćenjem trendova. Da bi jedan trend bio ispraćen, čovek mora da poseduje određene materijalne stvari. One mu pružaju određeni užitak, no kako su trendovi prolazni, tako i taj užitak može da traje svega nekoliko dana, meseci, a vrlo retko i godina. Tako potrebe potrošačkog čoveka manijakalno rastu u zavisnosti od tržišne manipulacije, iako ga kupovina svih tih novih stvari ne čini boljim, lepšim, uspešnijim, inovativnijim.

Instalacija "Živi upakovani" pruža ispunjenje trenutnih banalnih užitaka kojima težimo u šarenilu potrošnje i informacija. Takođe nas suočava sa besmislom istih. Pucketava folija je metafora trenutnog zadovoljstva. Ona u čoveku izaziva veštačke emocije, isto kao kupovina gomile nepotrebno/potrebnih stvari. Ugođaj puckanja folije je prolazan i besmislen, baš kao i čovekova konstantna potreba da juri za ugodnijim tehnološkim životom, a da pri tom ne radi na poboljšanju svog duha. Dubine nema. Samo površina koja se jednim dodirom može ispumpati i postati Ništa. 

U tom smislu, naslov instalacije "Živi upakovani" aludira na ideju da ljudi žive u imperativu permanentne potrošnje čime i sami postaju instrumentalizovan potrošački produkt. 

Studenti master programa FMK Digitalna umetnost i novi mediji učestvovali su na Mikser Design Expo manifestaciji, koja je trajala od 25-29. maja 2010. godine u industrijskoj zoni “Žitomlin” u Beogradu.

Studenti su ovo učešće prepoznali kao sjajnu mogućnost da se predstave u svetu dizajna , ali pre svega kao mogućnost da se kreativno izraze i da teorijsko znanje koje su sticali na osnovnim studijama Fakulteta za medije i komunikacije i praktično znanje koje dobijaju na master programu Digitalna umetnost i novi mediji konačno pretvore u praktičan timski rad iza koga mogu svi zajedno da stanu.

Projekat “NEPOSLUŠNA TELA” je osmišljen kao promenljiva rizomska instalacija koja predstavlja sistem u kojem tražeći izgovore u već napisanim smernicama, pravilima i unapred definisanim ideologijama delujemo i živimo u polju umetnosti, kulture i života uopšte. Greške koje na tom putu pravimo izbacuju nas iz sistema i ostavljaju na margini društva, ali ponekad je Error 404 i izlaz iz sistema koji nam otvara oči, daje slobodu, ostavlja bez putokaza i bez nametnutih pravila ponašanja i življenja. Možda samo tako, ako postanemo Error 404, zaista i živimo. Prožimajući teoriju, umetnost i dizajn ova instalacija pokušava da obuhvati i vizuelno prikaže deo master programa kojim se bave studenti na odseku za Digitalnu umetnost i nove medije. Da se nelinearno uvezuju mediji, teorija, različite oblasti dizajna i umetnosti sa kritičkim pogledom na „sve istorije“, „napisana pravila“ i „sve stvarnosti“ oko nas. 

Fakultet za medije i komunikacije imao je svoj prostor u ZONI EDUKACIJE, u kojoj su se svojim radovima predstavile i druge umetničke škole iz Srbije. 

 

PO MOTIVIMA “REKVIJEMA“ LEONIDA ANDREJEVA
Premijera: BEOGRADSKO DRAMSKO POZORIŠTE, 29.11.2009.
REŽIJA: Amra Latifić
ASISTENT REŽIJE: Marko Novičić
LIKOVI:
Vladimir, reditelj - Relja Popović 
Oleg, upravnik - Miloš Maksović Panić 
Zoja, scenograf - Kristina Stevančević 
Jana - Jelena Stojanović 
Leonardo - Bojan Jovičić
Kejt - Jovana Škorić 
Mimi - Danica Čigoja 
Smokvica - Marijana Čiča Blaža - Srđan Krstić 
Gala - Una Kovačević 
Časlav - Božidar Davinić 
Viktor - Ivan Radojević 
Muza - Kristina Brajović Car 
Devojke - Tijana Stojanović i Tamara Granić 
Plesna tačka: Simona Žikić, Jelena Dimitrijević 
VIDEO KLIP
Aleksandar Madić, Dejan Novović, Rastko Milojković, Branko Ostojić, Ivan Radojević 
ORGANIZACIJA
Miloš Nikolić i organizacioni tim FMK

Proleće: „capoeira“
Menadžer scene: Dušan Janković 
Asistent: Ruben Mevorah

SRK „Capoeira Belgrade“
Nemanja Radisavljević
Aleksandar Rašić, Boris Breberina
Ivan Milenković
Lea Abinum

Leto: hip-hop
Menadžer scene: Svetozar Kujić
Asistent: Miloš Nikolić

Plesni studio „Elyte“ 

Ana Uzelac, Milena Katić, Jana Dimitrijević
Milica Đorić, Milica Savić
Tijana Jovanovski, Nikola Tomašević
Vuk Tomić

Jesen: „Jesenji san“
Menadžer scene: Sanja Karan
Asistent: Ivana Ranković
Binski majstor: Irena Trpčevski

Simona Žikić 
Danica Čigoja, Sanja Rajković
Stevan Piale 

Zima: savremeni ples
Menadžeri scene: Miloš Dunjić, Lea Abinum
Asistent: Ivana Timotijević

Studio „DorArt“ koreograf Olivera Đorđević

Sanja Lazin, Ivana Paunović 
Marija Matić, Violeta Janković
Maja Nikolić

Manekenke:
Tamara Vasiljević, Nataša Unković
Katarina Popović

Modeli kreatorke Biljane Đoković

PR projekta: Aleksandra Panjković
Organizator: Aleksa Čokić


Bis, za početak!

Režija, scenografija i kostimografija:
Dušica Aleksić i Tadija Miletić 

Uloge:
Franc List – Tadija Miletić 
Robert Šuman – Nikola Janošević 
Madona – Milica Tošić 
Johan Brams – Milan Jovanović 
Klara Šuman – Teodora Arsić 


Majstor svetla: Matija Vukov
Video/audio: Miloš Erceg
Šminka: Mina Zajmović





Projektni tim:
Aleksandar Škundrić
Miloš Erceg
Ljuba Milić
Aleksandra Rogić 
Srđan Arambašić 
Branivoje Stefanović 
Dunja Stojičić 

Po motivima priče Vasje Stankovića
Projekat vodi: mr Sanja Petričić

Upoznajte: Kloda Debisija, Frederika Šopena, Volfganga Amadeusa Mocarta, Ludviga Van Betovena, Jozefa Hajdna.

Projekat "Ljubav kao inspiracija" je poduhvat studenata II godine Fakulteta za medije i komunikacije i Ustanove kulture Vuk Karadžić” u okviru predmeta Upravljanje kulturnim i umetničkim projektima, osmišljen s ciljem proširenja znanja iz oblasti menadžerstva u umetnosti. Projekat se sastoji iz multimedijske prezentacije, izvođenja muzičkih dela i modernog plesa.

Pozorišna predstava “Peđa i Vuk” u beogradskom Pozorištancu Puž,  u izvođenju studenata Fakulteta za medije i komunikacije i baletskog studija TALIA.

Prezentacija i diskusija u okviru teme “Pop art u klasičnoj muzici”.

Koncert Povratak u prošlost u okviru projekta “Klasika za mlade”.

Koncert i diskusija na temu Zaboravljene note.