Digitalne umetnosti

RADIONICE

Radionica White City / White Canvas / White Noise

Radionica White City / White Canvas / White Noise, u saradnji Fakulteta za medije i komunikacije i ArtScience Interfaculty, Royal Conservatoire / Royal Academy of Arts iz Haga, održana je od 3. do 14. marta 2014. godine u Kući kulture Fakulteta za medije i komunikacije. Učesnici radionice su bili studenti fakulteta ArtScience Interfaculty, iz Haga, i studenti Departmana za digitalne umetnosti Fakulteta za medije i komunikacije.

Studenti su na radionici kroz istraživanje savremenih umetničkih dela i značajnih delova prošlosti Beograda sa kritičkog stanovišta pokušali da ponude jedno novo perceptivno iskustvo grada. Akcenat je bio na interdisciplinarnom pristupu umetničkoj produkciji, koji kroz inovativna istraživanja umetnost i nauku smešta u kontinuum i razvija nove umetničke forme i jezik.

Kroz koncepte kao što su Gesamtkunstwerk i umetnost uranjanja (immersive art) tehnološke inovacije povezuju se sa umetničkim disciplinama, medijima i čulima sa ciljem postizanja potpunog iskustva posmatrača/učesnika kroz manipulisanje raznih oblika i materijala. Termin immersion (uranjanje) je široko rasprostranjen u umetnosti i industriji zabave i odnosi se na multisenzorijalnost, hiperrealnost i psihološke aktivnosti.

Studenti se motivišu da propituju i promišljaju savremene tendencije u najširem smislu -  dostignuća u sferama umetnosti i nauke, kao i tehnološka, društvena i politička dešavanja, kroz istraživanje urbanih sredina. Studenti su tokom radionice pokušali da, kroz svoje radove, odgovore na pitanja kao što su:

Na koji način se može “uroniti” u grad?
Kako grad funkcioniše kao naša nova priroda?
Kako se grad povezuje sa klasičnom prirodom? 

Beograd je, imajući u vidu njegovu istoriju i kulturu, studentima poslužio kao belo platno, beo šum koji treba oblikovati u jedno drugačije, novo okruženje.

Radionicu su vodili:

Taconis Stolk, ArtScience Interfaculty

Taconis Stolk je konceptualista i meta-modernista. Inicijator je WLFR, studija za konceptualizam iz Amsterdama. Od sredine devedesetih godina ovaj tim je razvijao teorije i meta-medijske projekte koji se bave estetikom i konceptima kontekstualne tehnologije, često na preseku umetnosti i nauke. Takođe je su-osnivač studija Formalism (kreatori ideja i koncepata) i ConceptsAssociated (agencije za ideje), a ujedno je i predsednik eCulture komiteta Holandskog saveta za umetnost.

www.wlfr.nl

Robert Pravda, ArtScience Interfaculty 

Robert Pravda je studirao inženjerstvo od 1987. do 1991. godine na Tehničkom fakultetu u Novom Sadu, nakon čega se posvetio stvaranju muzike u eksperimentalnim avangardnim krugovima. Interesovanje za interdisciplinarnu umetnosti dovelo ga je na Interfaculty Image & Sound, gde je diplomirao 2002. godine. 2001. je pokrenuo WEIM, radionicu za svoje kolege studente posvećenu elektro-akustičnoj muzici, koja je prerasla u improvizacioni ansambl RecPlay. Njegov finalni rad na fakultetu, zvučna i svetlosna instalacija “5x5x5”, osvojila je jednu od nagrada na konkursu Shell’s Young Artist Award. 

www.interfaculty.nl/people/faculty
vimeo.com/rpravda

Mirko Lazović, konceptualni umetnik   

Mirko Lazović je studirao na Univerzitetu Umetnosti u Beogradu i na Royal Academy u Hagu. Bavi se vizuelnom umetnošću – interektivnim instalacijama, generativnim videom, i in situ instalacijama. Izlaže od 2001. godine.

http://www.mirkolazovic.com/  

Miloš Tomić, Fakultet za medije i komunikacije / Departman digitalne umetnosti

Miloš Tomić je diplomirao je na filmskoj režiji na Akademiji umetnosti 2001. Magistrirao na filmskoj akademiji FAMU u Pragu 2006. na odseku multimedijalne animacije i doktorirao na FAMU sa tezom "Dragocenost odbačenih predmeta – đubreta, kao materijala za film, animaciju, fotografiju..."
Filmografija: Oktobarski salone! (2010), Kese (2007), Pljunuti poljubcem (2007), Dlake (2006), Glineni golub (2005), Suknjaš (2005), Miloš Tomić kao vo (2003), Mamina literatura (2001).

www.fmk.singidunum.ac.rs
www.milostomic.com