24.04.2017.
Tribina "Digitalni marketing" u Domu omladine Beograda

Fakultet za medije i komunikacije i Dom omladine Beograda vas pozivaju na novu tribinu u ciklusu "Digitalno doba":

DIGITALNI MARKETING
Sreda, 26.04.2017. u 19 časova
Tribinska sala Doma omladine Beograda

U razgovoru učestvuju:
- Nataša Krstić, marketinški stručnjak
- Simona Žikić, komunikolog
- Lada Paunović, novinar i komunikolog

Razgovor vodi:
- Nena Daković Jovanović, urednica tribinskog ciklusa.

Vreme jednosmernih marketing komunikacija polako prolazi i tehnike tradicionalnog marketinga zamenjuju moderne tehnike koje imaju inkorporiranu dvosmernu komunikaciju sa ciljnom grupom, najčešće uz izričitu dozvolu sagovornika. Tom pomeranju od tradicionalnih ka digitalnim medijima umnogome su doprineli i tehnološki prodori koji su omogućili komunikaciju ljudima bilo gde da se nalaze. Veliki ekran (televiziju) zamenio je mali (mobilni telefon), a novine, radio, biblioteke, bioskope i tet-a-tet komunikaciju zamenili su kompjuteri, internet i na kraju društveni mediji. Zadatak marketara uvek je bio da se nalaze tamo gde i njihovi potrošači, te su tako oni bili prinuđeni da svoje tehnike prilagođavaju novim vremenima i okolnostima. Novonastale marketinške tehnike koje se izdvajaju, po svom sadašnjem i (očekivanom) budućem značaju, su mobilni marketing i marketing na društvenim medijima. Digitalni marketing se najbolje može razumeti kroz njegove tehnike: SEO optimizacija za internet pretraživače (ima za cilj da putem različitih pretraživača dovede nove potencijalne kupce/klijente na sajt klijenata), copywriting (osmišljavanje sadržaja koji će privući pažnju primarne publike i osmišljavanje objava za socijalne mreže, ali i sajtove klijenata), društvene mreže (preko društvenih mreža digitalni marketing funkcioniše kao dvosmerni marketing, u kojem postoji direktna veza i povratna informacija od publike), analitika (podrazumeva detaljno praćenje ljudi koji posećuju sajt klijenta, komentarišu ili lajkuju njegove objave na socijalnim mrežama, jer se svaki uspeh zasniva upravo na detaljnom poznavanju publike) i advertajzing (zasniva se na kombinovanju plaćenih reklama na društvenim platformama i plaćenih pretraga kako bi povećali vidljivost sajta ili objave kod primarne publike). 

Mobilni marketing i marketing na društvenim medijima sve više bivaju prepoznati od strane marketara širom planete kao vrlo važan deo portfolija tehnika marketing komunikacija. Mada i marketing lideri na manjim tržištima prepoznaju značaj novih tehnologija i marketinških tehnika, oni se suočavaju sa problemima u njihovoj implementaciji, najčešće zbog lošijih tehničkih mogućnosti, kao i zbog prisustva različitih kulturnih i obrazovnih barijera. 

U ediciji pojmovnika Fakulteta za medije i komunikacije objavljene su dve knjige koje se bave tematikom digitalnog marketinga: "Digitalni marketing" Nataše Krstić  i "Novi mediji i društvene mreže" Stanka Crnobrnje.

OSTALE VESTI